
Hvordan opleves verden af mennesker, der af forskellige årsager har mistet en af de sanser, de fleste af os tager for givet?
Hvordan opleves verden af mennesker, der af forskellige årsager har mistet en af de sanser, de fleste af os tager for givet?
… det satte eleverne på Visuel Kommunikations sig for at undersøge og formidle. Projektet blev indledt med at eleverne blev frataget enten syns- eller høresansen – for på den måde at opleve og interagere i et miljø, som oftest er designet til mennesker, der kan bruge alle deres sanser.
Den indsigt og viden de fik i den første del af projektet, var elevernes fundament for den kommunikation, de skulle udarbejde til at skabe forståelse for fx døve og blindes udfordringer i hverdagen.
I projektet blev eleverne introduceret til forskellige designthinkng metoder, der i processen kunne hjælpe med at udvikle og producerer kommunikationen.
Hele ugen arbejdede eleverne i grupper. I grupperarbejdet havde eleverne mulighed for udveksle viden og erfaring om det aktuelle emne, de har mulighed for at indgå i arbejdet med de kompetencer, de følte sig trygge ved, deruden udvikler flere sammen flere idéer, som bidrager til at nå målet.