DSDH

DSDH Eurovision 2022

Sort gang inviterede til Eurovision. Der blev danset og sunget for at blive erklæret som vinderen af DSDH Eurovision 2022.

Det var tid til at sort gang inviterede resten af skolen til deres ganggruppefest. Efter mange hemmelighedsfyldte dage annoncerede sort gang, at temaet for festen var det europæiske melodi grand prix: “Eurovison”. Alle eleverne var blevet inddelt i forskellige lande og med tilhørende sang.

Aftenen blev skudt af med en stor velkomst af de tre værter, som satte showet igang. På scenen var b.la. Sverige med “Euphoria”, Finland med “Hard Rock Hallelujah” og Danmark med “Only Teardrops”. Der blev sunget og danset for det glade Eurovison publikum. Da alle landende havde optrådt på scenen, var det tid til afstemning. Det var en meget tæt og spændende afstemning, som var lige til historiebøgerne… De dygtige vindere blev altså Italien med deres optræden som Måneskin med sangen “Zitti E Buoni”. Efter vinderne var blev kåret, var stemningen høj, så der var selvfølgelig afterparty på dækket til den lyse morgen.

Værterne byder velkommen til DSDH Eurovision 2022.
Sverige ligger ud med en fantastisk liveoptræden med sangen "Euphoria".
Moldova har en episk saxofon fyr på scenen.
Lordi fra Finland efter deres optræden med "Hard Rock Hallelujah".
Island var også med deres kendte sang "Think About Things".
Begejstrede publikummer hepper hele vejen igennem showet.
Så var det tid til "Euphoria" fra Danmark!
Japan har sneget sig ind i Eurovision og optræder med sangen "Pen-Pineapple-Apple-Pen".
Sidst med ikke mindst er Italien på scenen med pizzabagning og rock.
I mens stemmerne bliver talt op, er der optræden på scenen.
Og vinderne er ITALIEN!
Island tager med glæde 2. pladsen.
Vindergruppen klar til et godt afterparty!