MRP

Kuglelabyrinter

Forløb, form og materialer var omdrejningspunktet for kuglelabyrinter bygget af eleverne på Møbel, Rum og Produktdesign.

I grupper af 4-5 elever skulle der designes kuglelabyrinter. Hvordan kuglelabyrinterne skulle gennemføres, var op til eleverne selv. Nogle grupper havde lavet pointsystemer, for andre var hastighed afgørende eller en kombination af hastighed og point.

Projektet begyndte med, at eleverne idégenererede forskellige koncepter til deres labyrinter. Derefter blev idéerne afprøvet i små mini modeller. Efter en masse testning og justeringer var det tid til at bygge de helt store kuglelabyrinter. Der blev arbejdet i pap, genbrugsmaterialer, træ og meget andet. Under hele processen havde alle eleverne et skarpt fokus på at skabe interessante forløb gennem hele deres labyrint. Efter flere dages arbejde med varme limpistoler, skarpe hobby knive og våd maling var labyrinterne klar til at blive afprøvet. Eleverne fremviste banerne for hinanden, og konkurrerede derefter på at gennemføre banerne bedst muligt.

I grupper blev de første idéer og planer lagt.
Små modeller laves for at afprøve koncepterne.
Sammen er eleverne igang med at bygge kuglelabyrinterne.
Der er mange forløb og detaljer som skal på plads.
Labyrinterne tager form.
Labyrinterne er færdige, og skal nu afprøves.
En af labyrinterne er en tur igennem Danmark.
Samarbejde og hurtighed er vigtig for at klare denne bane.
Jorden rundt i kuglelabyrinten.
En rund og geometrisk bane der gennemføres med tid og point.
Igennem et hemmeligt rør kan kuglen komme fra en bjergtop til en anden.