VK

Årets gang

De 4 årstider er på mange måder forskellige i deres udtryk. Vi kan ofte genkende årstiden ved at se på naturen, og på de råvarer vi spiser. Visuel Kommunikation har med en kalender visualiseret årets gang.

Eleverne startede med at lave en masse billeder, af hvad de forbinder med hver årstid. Her blev der brugt mange forskellige materialer fra værkstedet, og ligeledes kom mange forskellige teknikker i brug. Efter en intro til Photoshop, blev de mange billeder digitaliseret og derefter brugt til at illustrere de enkelte måneder. De færdige designs blev printet på riso i tre forskellige farver. Til sidst gik samlearbejdet igang, de skulle nemlig lave 80 kalendre, så alle på skolen kunne få en kopi.

Alle materialer blev taget ud fra hylderne og undersøgt.
Der blev afprøvet forskellige teknikker med spraymaling.
Vandmelon, mælkebøtte og høj sol – sådan kan sommer se ud.
I Photoshop blev de forskellige illustrationer sat sammen på nye måder.
Det hele blev skåret til og samlet til 80 kalendere.
Der gøres klar til udstilling for resten af skolen.
Alle elever og ansatte fik deres egen kalender.