Udstilling med alle valgfagene
DSDH

Valgfag uge 45

Når der er valgfag får eleverne en pause fra linjefagene.
I valgsfagsugen får eleverne også afprøvet nogle andre ting, end de er vant til. I denne uge kunne de vælge mellem: Comic Sense, Materialeworkshop, Kul & Grafit, Skitsebøger – tekstil grafiske bøger og Go gaga with GAIA, operation: LUCIA.
Comic Sense

Comic Sense er en tegneserie workshop, hvor eleverne lærer at arbejde med komposition og den gode fortælling ud fra teamet: Comic of age. Gæstelærer, Rikke hjælpe med tegneteknikker og giver gode fif til, hvordan man skaber en god tegneserie og lader billederne tale for sig selv uden for meget tekst.

Gæstelærer, Rikke giver gode fif
Rikke er klar med hjælp.
Comic sense en tegneserie workshop.
Der arbejdes på de gode tegneserier.
Tegneserie på højskole.
Klar til udstilling.
Materialeworkshop

I valgfaget: Materialeworkshop arbejdes der med at afsøge materialernes muligheder og forskelligheder, ved at afprøve, hvad de kan og ikke kan. Eleverne skal i løbet af ugen arbejde med diverse materialer, som skal ende ud i relieffer med 3D effekt som væg installation.

Der arbejdes med at udfordre forskelllige materialer.
Der arbejdes med at udfordre forskellige materialer.
Der arbejdes på detaljerne.
Detaljerne skal være i orden.
Det udpluk af de færdige relieffer.
Det blev til mange forskellige relieffer.
Kul & Grafit

Kul & Grafit handler om at arbejde med forskellen på disse to materialer, eleverne får her mulighed for at udfolde sig tegneteknisk og får afprøvet og set effekten i at arbejde med henholdvis Kul & Grafit.

Kul og grafit
Eleverne arbejder med Kul & Grafit.
Kul & Grafit bliver brugt til de smukkeste malerier.
Der arbejdes både med store...
Flotte værker.
Og små værker.
Skitsebøger - tekstil grafiske bøger

I valgfaget: Skitsebøger – tekstil grafiske bøger arbejder eleverne med at binde deres egen bog. Derudover lærer de også teknikker i forskellige trykmetoder, det kunne f.eks. være, hvordan frugt og grøntsagers tryk ser ud.

Der arbejdes på at fylde skitsebøgerne
Der klippes og limmes for at fylde skitsebøgerne.
Skitsebøgerne fyldes med grøntsager og frugter.
Forskellige tryk med mønsteret fra en citron.
Skitsebøgerne klar til udstilling.
Bøgerne er fyldt med kreative sidder.
Go gaga with GAIA, operation: LUCIA

På dette valgfag samarbejder eleverne fra Den Skandinaviske Designhøjskole samarbejder med eleverne fra GAIA Akademi i Randers, her skal de redesigne luciaoptoget, som vi kender det. De arbejder med alt lige fra design til fotografi, kunst og performance. Det hele kulminerede i en fantastisk catwalk.

Photoshoot udenfor
Der tages billeder af de færdige luciadragter.
I fotostudiet med lys, røg og effekter
I fotostudiet skal tøjet sidde spot on.
Modeshow til udstilling.
Sikke en fantastisk catwalk.