At tænke med hænderne

Ønsket om at levere det perfekt, en flot finish og sublim formidling blev sat på "hold". I dette projekt skulle hænderne tænke og kvantitet var i fokus

Hver dag sit materiale, sin udfordring og sin begrænsning.

Hver dag i projektugen fik eleverne udleveret et nyt materiale, en begrænsning og en udfordring. Materialet skulle undersøges, udforskes og udfordres – igen og igen og igen, så alle automatikkerne og de indlysende løsninger blev sorteret fra. Målet var at formgive materialet på flere måder – flere end man troede var muligt, men som blev muligt gennem undersøgelsen, udforskningen og udfordringen af materialet.  

 

 

 

 

Udfordring nr. 1: Fold et A3 ark på mindst 30 forskellige måder.
Udfordring nr. 1A. Fold et A3 ark papir med et begrænset udsyn.
Resultatet af udfordring nr. 1 var en masse smukke former og foldninger.
Udfordring nr. 2: Tegn et værktøj som du finder på skolen. Derefter skulle de andre elever på holdet tegne en kopi af denne tegning.
Udfordring nr. 3: Et dyr og en elev. Eleverne skulle tegne "deres" dyr på 10 forskellige måder. Her et lille udsnit.
Flere forskellige teknikker blev udforsket og afprøvet.
Kombinationen af tegninger af dyr og udforskningen af teknikker og materialer resulterede i mange forskellig udtryk.
Udfordring nr. 4: Fordybelse og gentagelse var mantraet for dag 4, hvor eleverne på japansk kalligraferede deres navne .
Udfordring nr. 4 krævede ikke kun fordybelse og gentagelser ... tålmodighed var også nødvendig. Det var svært - sværere end man tror.
Udfordring nr. 5: Hvordan og hvor udstiller man en uges arbejde, hvor der ikke var fokus på produkt, men proces? På gulvet i laden.