MT

Tilskæring med inspiration fra Zapp-isen

På MT har eleverne hvert semester et projekt, hvor de arbejder med tilskæring - på dette semester med inspiration fra Zapp-isen.

Alle kender og savner Zapp-isen, og derfor var det nærliggende at kombinere tilskæring og Zapp-isens farver og mønstre .

Det er helt nødvendig og vigtigt at have viden om tilskæring, når man arbejder med design og formgivning af tekstiler. Målet i dette projekt var, at alle eleverne på MT efter to ugers undervisning i  tilskæring kunne vise en færdig nederdel, som var designet og syet til dem selv.

De mange flotte nederdele kom på runway’en til en fredagsudstilling – desværre kunne vi ikke servere Zapp-is til.

Først blev nederdelen syet i stout.
Med inspiration fra Zapp-isen blev de første idéer skitseret.
... og syet i stout.
Nederdelen skulle sidde helt perfekt, og mønsteret blev justeret flere gange.
Endelig kunne eleverne vælge stof.
... og begynde arbejdet med sy nederdelen, som den var designet.
Nogle af eleverne var ikke helt fortrolige med symaskinen, så de fik opdateret deres "symaskine-kørekort".
De flotte resultatet bliver vist og beundret til fredagsudstillingen, og inspirationen fra Zapp-isen er tydelig.