DSDH

Hyttetur til Ebeltoft

Fra Brusgård til Ebeltoft.

Med pumpede cykeldæk, smurte kæder og godt humør drog eleverne på hyttetur til Ebeltoft. Det var tre dejlige dage med udflugter, solnedgange, smuk natur, hjemmelavede pizzaer og trætte ben!

Hytteturen blev skudt i gang på højskolen. Her cyklede eleverne i små grupper afsted imod Ebeltoft. Midtvejs på cykelturen var der et pitstop i økosamfundet “Friland”, hvor eleverne fik en rundvisning, og så forskellige selvbyggede boliger. Da eleverne ankom til hytten, var der tid til badning, brætspil, sang ved bålet og stjernekiggeri.

Efter en god nattesøvn mødte eleverne ind til en dag med nye udflugter. Efter ønske besøgte man enten Ebeltoft Glasmuseum, Maltfabrikken, Fregatten eller Grobund. Samlet drog alle videre i mod “Havmøllen” hvor der blev bagt hjemmelavede pizzaer og hygget hele aftenen.

På sidstedagen var eleverne på guidet tur i Mols bjerge, og så meget af den forskelligartede natur i området. Efterfølgende var det tid til den sidste cykeltur, nemlig turen fra Mols Bjerge og til Brusgårdsvej 25. Op og ned af bakker, langs vandet og igennem skove. 50 km blev tilbagelagt, og der var en kæmpe sejr at komme i mål på højskolen. Stemningen var høj, benene udmattede og hjertet fyldt med gode oplevelser.

Op på cyklen og afsted imod Ebeltoft.
Én af grupperne tager en snack pause.
Det er hårdt for benene at cykle i det danske terræn.
På rundsvisning i økosamfundet Friland.
Der er mange forskellige selvbyggede og bæredygtige boliger.
Ankommet til hytten Bogensholmlejeren ved Ebeltoft Vig.
Der ses solnedgang ved vandet.
Ny dag, ny cykeltur.
Aftensmadens menu var hjemmelavede pizzaer.
Masser af hygge imens pizzaerne bager.
Lige til at spise!
På guidet vandring i Mols Bjerge inden at turen går hjemad.