DSDH

Alt det man kan med papir

I uge 38 havde vi valgfagsuge på højskolen. I et af fagene arbejdede eleverne med papirfoldning

… det var næsten magiske, det der skete i ugen, når eleverne ved hjælpe af forskellige foldeteknikker forvandlede et fladt og “dødt” papir til flotte tre-dimentionelle former.

De forskellige teknikker – både de enkle og de udfordrende omsatte eleverne til vidt forskellige produkter – lamper, skåle, æsker, relieffer, ect.

De nye færdigheder blev også anvendt senere på et indpakningsprojekt på Visuel kommunikation. Hvor de smukkeste små papir-hyldeblomster blev brugt til indpakning af lokalproduceret hyldeblomstdrik.

Mulighederne er uendelige - udfordringen er at vælge.
De første øvelser med at få papiret til at tage form.
Med den rigtige teknik tager papiret pludselig form.
Nogle elever afprøvede flere teknikker og andre arbejde med at perfektionere en enkelt teknik.
Når først teknikken er på plads, er mulighederne er uendelige.
Det kræver stor præcision at skabe den helt rigtige form.
... ud af papir og de rigtige teknikker kom der mange forskellige lampeskærme.
Flotte bindinger kan frembringe de fineste bøger
På fredagsudstilingen blev alle de flotte produkter udstillet.
... blandt andet de smukkeste bøger
– og former