VK

Den lokale valuta

Hvad er penge og hvilken værdi har de? Det har eleverne på Visuel Kommunikation arbejdet med i projektet - Den Lokale Valuta.

Penge har den form og den værdi, vi aftaler de skal have. Udgangspunktet for projektet var pengesedler i papir, og hvilken værdi motivet, typografien, mønster og farver tilfører pengesedlen.

Den lokale DSDH valuta repræsenterer elevernes perception af værdi overført til papir ved at bruge grafiske virkemidler.  Projektet efterlader højskolen med en vigtig opgave … nemlig at vi beslutter, hvilken værdi pengesedlerne skal repræsentere.

Med inspiration fra højskolen og lokalområdet foregår den indledende idéudvikling på tegnesalen.
Andre pengesedler studeres. Hvad giver penge værdi?
Når konceptet er på plads, bliver det rentegne og perfektioneret på computerne i vores Mac-lokale.
Der tages stilling til kombination af farver, og hvilken værdi farven kan tilføre.
Der skal også tages stilling til typografi og grafisk udtryk - det æstetiske skaber værdi.
Når man selv har designet sine penge, så kan man heldigvis printe så mange man lyster.
Så kan man bare håbe på, at det også bliver en værdifuld valuta uden for højskolen.
... hvad kan jeg få for "To stunder"?
Er "To stunder" mere værd end "Tyve tusind stunder"?