DSDH har fået sit første tiny house

DSDH har fået sit første tiny house. I løbet af flere uger har elever på Møbel, Rum & Produktdesign samarbejdet med elever på Arkitektur & Bydesign for at bygge et tiny house.

Tiny house-projektet har været et forløb over flere uger, hvor de indledende skridt blev taget ved tegnebordene på Arkitektur & Bydesign. Her lavede alle elever i grupper tegninger og herefter modeller af tiny houses, mens de har fået feedback på dem undervejs i hele forløbet. I næste runde blev der udvalgt én model, som skulle bygges og opføres af elevernes selv i samarbejde med undervisere. I ugen op til projektets afslutning arbejdede eleverne ikke kun på at bygge tiny house, men også på at bygge træmøbler til vores store lade. Fredag eftermiddag blev trækransen hejst til tops, og vi kunne fejre rejsegilde og elevernes flotte arbejde.

Først tegnede og byggede eleverne flere forskellige modeller af tiny houses.
Alle hjælper til med at bygge modeller af tiny houses.
Hver kvadratmeter bliver udnyttet til fulde i et tiny house.
Alle fik mulighed for at prøve kræfter med forskellige maskiner og materialer.
Projektet der har været igang over flere uger er ved at nå sin vejs ende.
Udover at bygge tiny house designede eleverne også træmøbler til laden.
1:1 træmøbel i Den Røde Lade.
Skelettet er på plads.
Der blev selvfølgelig holdt rejsegilde for det nye tiny house med alt, hvad der hører sig til.