Escape Games

Eleverne fra Visuel Kommunikation lavede deres egne escape games 'Escape Russia' og 'Escape Norway'.

Escape games, der minder om escape rooms, handler om at løse gåder, finde ledetråde og samarbejde for at slippe væk inden tiden løber ud. Eleverne fra Visuel Kommunikation havde fundet inspiration i corona-lockdown og situationen omkring det til at skabe en fortælling for deres spil. I det ene spil skulle en coronavaccine reddes fra en ø i Rusland, og i det andet spil skulle man undslippe Norge for at kunne komme tilbage til Den Skandinaviske Designhøjskole.

Først skulle eleverne udvikle en rammefortælling for spillet, lave gåder og bygge rekvisitter, som tilsammen udgjorde spiloplevelse. Efter en uge hvor eleverne havde udviklet og testet begge escape games, var de klar til at blive taget i brug af højskolens andre elever.

Første step i enhver designproces er research og idéudvikling.
Idéerne begynder at tage form og bliver til skitser.
Kari er igang med at bygge rekvisitter udenfor - rekvisitterne har både en fysisk funktion, men bidrager også til spiloplevelsen.
Samarbejde er en vigtig del af escape games for at kunne løse gåderne og nå at undslippe i tide.
Pigerne prøver at komme af flyet fra Norge, men må først løse en gåde.
Hele området bliver afsøgt for at finde ledetråde.
Når de at slippe ud i tide?