AB

The Ting

I et gruppeprojekt byggede Arkitektur & Bydesign et "ting", der symboliserer et demokratisk forsamlingssted.

Elever fra Arkitektur & Bydesign inviterede på øl og fernisering af deres projekt “The Ting”.

Installationen er bygget op på et “ting”, som i Middelalderende havde en funktion som et demokratisk forsamlingssted.  Eleverne samarbejdede i grupper, for at bygge deres del, som skulle indgå i The Ting. Hver del skulle fungere som en “kropsholder”, der symboliserer individer, som er samlet omkring Tinget.

Severin, elev på Arkitektur & Bydesign, synes det var en meget interessant opgave:

“Det bedste med processen er selvfølgelig at jobbe sammen, men også at starte veldig småt og arbejde op i større skala, fordi det er jo på en måde er en baby for dig, så det bliver lidt som at se et barn vokse op. Du får noget som først er veldig lille, som bliver større og større og får mere og mere funktion.”

Projektet forløb over flere uger, hvor arbejdsprocessen var inddelt i tre stadier, hvor eleverne ikke vidste, hvad næste skridt skulle være. De byggede modeller i skal 1:10, så 1:5 og til sidst 1:1.

I grupper skulle eleverne bygge deres installationer i skala 1:1.
Inden det store byggearbejde begyndte lavede eleverne modeller for deres installationer.
Modelbygningen var også en øvelse i at lave modeller med lister, skum og pap.
"The Ting" - den færdige installation som nu pynter på græsset.
Holdet fra Arkitektur & Bydesign fejrede deres gode arbejde til fredages fernisering.