MRP

DSDH på Northside

Igen i år var værker af eleverne fra Den Skandinaviske Designhøjskole en del af oplevelsen på Northside

Farverige dragter inspireret af FNs 17 Verdensmål, ‘Urban masks’ lyskasser og flag med morsekode var i år DSDHs bidrag til en mangfoldige fest på Northside. Eleverne fra linjerne Mode & Tekstil, Visuel Kommunikation og Møbel, Rum & Produktdesign havde lavet dragter, lamper og flag til festivalen. På Den Skandinaviske Designhøjskole arbejder vi med FNs verdensmål på mange forskelige måder. De farverige dragter var inspireret og fortolkninger af verdensmålene og satte blandt andet fokus på sult, ligestilling, fattigdom, kvalitetsuddannelse og livet på land og i vand. Frivillige fra Northside gik under Northside rundt mellem gæsterne og sammen med plakaterne fik vi gjort opmærksomhed på FNs verdensmå.

Eleverne fra Visuel Kommunikation havde arbejdet med masken som symbol i en moderne verden og sammen med lyskasserne, som elever fra Møbel, Rum & Produktdesign havde designet og bygget, fungerede de som markører ved indgangen.  Northside valgte at genbruge en række flag, som et tidligere hold fra Mode & Tekstil har lavet. Flagene er skrevet i morsekode, og kan man læse det, danner symbolerne på flagene sammen ordet “bæredygtighed”.

Eleverne fra Mode & Tekstil var selv trukket i dragterne til fotoshoot ugen inden Northside
Plakaterne hang på væggen langs indgangen til den store festivalplads
Med udgangspunkt i et verdensmål havde eleverne brugt farver og tekstur til at lave deres designs
Mange tusinde mennesker er gået forbi de opsigtsvækkende plakater
Frivillige fra Northside havde dragterne på under festivalen
Eleverne fra Visuel Kommunikation og Møbel, Rum & Produktdesign havde samarbejdet om at lave lyskasserne til Northside
Designet af lamperne var inspireret af stammekultur- og masker
Lamperne hang på væggen langs den store grønne scene
Flagene, som et tidligere hold fra Mode & Tekstil havde lavet, banede vejen ned mod rød scene
Inspireret af morsekoder og tilsammen stod der bæredygtighed.