Camilla Rask

Gennem højskolen fik jeg øjnene op for de forskellige uddannelsesmuligheder, der er inden for den grafiske verden, og det var virkelig rart at kunne få svar på de spørgsmål man havde i den retning.

Inden jeg begyndte på DSDH, havde jeg studeret dansk på KU i 1,5 års tid, men havde efter tiden i en meget boglig og teoretisk verden brug for at give mig selv lov til at lave noget fuldstændig lystdrevet og kreativt.

Jeg havde gennem mange år haft i baghovedet, at den grafiske verden kunne være spændende at prøve kræfter med, og hér virkede DSDH som en helt oplagt mulighed. Efter at have besøgt skolen var jeg slet ikke i tvivl.

På det efterår hvor jeg gik på Visuel Kommunikation på DSDH fik jeg en god smagsprøve på en masse af fagets områder. Jeg var vild med at vi hele tiden skiftede mellem analoge opgaver med saks, papir og maling som værktøjer og de mere digitale, hvor vi opdagede hvordan en mus kan bruges kreativt.

Den primære grund til at tage på højskole var for mig det faglige, men oplevelsen af at kunne dele min faglige begejstring med en masse andre unge mennesker var en virkelig positiv overraskelse. Det var som om vi kunne dele et fælles designsprog der gjaldt på tværs af de fire linjer.

Jeg blev hurtigt ret sikker på at jeg ville uddanne mig videre indenfor faget, og søgte både ind på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Skolen for Visuel Kommunikation i Haderslev og Designskolen i Kolding. Et hektisk men lærerigt forår, der heldigvis endte med at jeg i sommer kunne begynde på mit drømmestudie i form af Grafisk Design på DMJX.

Jeg er utrolig glad for mit halvår på DSDH og kan mærke at jeg bruger mange af de ting vi lærte dér i det jeg laver på mit studie i dag. Der er ingen tvivl om, at det har en stor del af æren for, at jeg kan få lov til at lege mig gennem det, der også er min uddannelse.

En af mine første opgaver på DSDH, var at designe et stempel og logotype til mig selv.
Senere på året designede vi kulisser til en fest for resten af skolen.