MRP

Forskellige tasker og forskellige materialer

Hvad definerer en taske, hvilke behov skal tasken opfylde og hvilke materialer har de rigtige egenskaber?

De spørgsmål var nogle af dem, eleverne på linjefaget Møbel, Rum og Produktdesign stillede sig selv, da de gik i gang med projektet. Nogle valgte at arbejde i læder, andre kombinerede læder med andre materialer og en afsøgte muligheder for at sy en shopper i kork.

Kendetegnende for projektet var, at mange teknikker blev afprøvet: Der blev syet i hånden og på gamle lædersymaskiner, og der blev flettet i læder, nogle arbejdede med at indfarve læder, andre kombinerede kernelæder, skind og tekstiler.

Et skønt eksempel på et projekt, der begynder samme sted, men tager rigtig mange forskellige retninger i løbet af ugen, for at lande et super spændende sted både for eleverne på MRP og for alle os andre på højskolen.

Der skal måles og skæres præcist og på milimeteren.
Læder er et dyrt materiale, så hver en centimeter bliver udnyttet.
Inden de enkelte dele sys sammen, skal de lækre detaljer på plads.
Læderet får et andet look, når det indfarves.
Mange teknikker blev prøvet af især i de tasker, som blev syet i hånden.
Kamera taske på vej
Alternativt materiale for Selma - veganer
Den gamle lædersymaskine blev støvet af og taget i brug.
Når man designer en taske skal både form, funktion og æstetik tages med i overvejelserne.
Hver en time blev brugt til at sy.
... og det var alle de mange timer med nål og tråd værd.
Det er ret cool at ha' syet sin egen taske.