For en god sag

Hvilken sag vil jeg stå op for og kæmpe for? Det spørgsmål stillede eleverne på VK sig selv, og svarene var i mange forskellige retninger, men alle kampe er vigtige - hver på deres måde.

Sammen med gæstelærer Esben M. Rahbek skulle eleverne udarbejde en propagandaplakat, som kunne sætte en vigtig sag på dagsorden. En plakat som fik beskueren til at stoppe op, reflektere og forholde sig til sagen.

Udgangspunktet for opgaven var først at finde den gode sag, dernæst skulle eleverne idéudvikle på, hvordan budskabet kunne kommunikeres visuelt. Til sidst blev plakaterne udarbejde i Illustrator og trykt på skolens plotter.

Sagerne eleverne ville kæmpe for var mangfoldige. Der blev propaganderet for; retten til fri abort, underbemanding i psykiatrien, utryghed i nattelivet, den hårde tone på de sociale medier, alverdens flygtninge, støjforurening og mange andre vigtige sager, vi bør kæmpe for.

De første idéer visualiseres.
Forskellige skitser til plakaten mod støjforurening.
Temaet global opvarmning vendes og drejes.
Den dårlige tone på sociale medier kan være yderst skadelig.
Der er alt for mange patienter til den enkelte medarbejder i psykiatrien.
Når konceptet er på plads, skal trykplader gøres klar.
– og plakaterne kan printes.
Alle hjælper alle med den sidste finish.
Alle plakaterne bliver hængt op i Laden til fredagsudstilling og gennemgang.
Idé og arbejdeproces præsenteres
– og beundres