MRP

Transportabel lydgiver

Med inspiration fra en tildelt muse har eleverne på Møbel, Rum og Produktdesign designet transportable lydgivere.

Fra en pose med forskellige muser trak eleverne på Møbel, Rum og Produktdesign deres inspiration for opgaven denne uge. De skulle designe en transportabel lydgiver med udgangspunkt i dét univers, musen tilhører. Målet var at lave en 1:1 model, som viser form, udtryk og materialer.

Eleverne begyndte med at lave et moodboard, der udtrykte musens univers. Ud fra moodboards skitserede eleverne koncepter til lydgiverne. Efter nøje overvejelser blev de endelige idéer udvalgt, og så var det tid til få bygget modellen. Med hårdt arbejde i træværkstedet og på tegnestuen kom alle i mål. Lydgiverne blev vist til en fælles præsentation og til sidst fredagsudstillingen for hele skolen.

Der laves moodboards for alle muser - her sangerinden Jada.
Andre skal finde inspiration i Tyler, the creator.
Skitsering af forskellige design.
De første modeller bliver opbygget.
Der er også tid til lidt kritik fra underviseren Kaare.
Helt ned i detaljen.
De sidste snit i værkstedet.
Så blev det tid til fremvisning.
Lydgiverne er står klar til fremvisning.
De andre elever på skolen hører om tankerne bag designet.
Denne lydgiver har fundet inspiration i Master Fatman.
Smukt lys igennem højtaleren som har inspiration fra Billie Eilish