MT

Headpieces

Headpieces til NÜs AW2022 kollektion - "through the eyes of an artist" det var opgaven - to dage og 24 headpieces

Headpiece projeket var et af de projekter på Mode & Tekstil, hvor eleverne skulle trække på alt, hvad de har lært og arbejdet med fra semesterets begyndelse. Projektet havde mange benspænd; eleverne havde kun to dage til projektet. De skulle bruge den sorte filthat, de fik udleveret, de skulle meget gerne arbejde med forskellige og – for et headpiece – atypiske materialer, de enkelte headpieces skulle kunne sættes på et hoved, og der kunne kun bruges farven sort.  Desuden var transport og gentagen brug et issue, som eleverne også skulle tage med i arbejde medderes design og i materialevalget.

Med de benspænd in mente kunne eleverne arbejde frit og gerne med abstraktioner af en hat.

To dage er super kort tid til at designe et headpiece, men resultaterne er helt fantastiske.

Sådan laver man sorte blonder.
Der bygges op og bygges op og bygges op .... og så tager man noget væk.
Tyl kan bearbejdes med lim og formes over en ballon.
Når man kun har to dage til en projekt, bliver der arbejdet koncentreret.
En opgave og mange forskellige designs.
– og det kræver dyb koncentration.
Det begynder at tage form.
... man kan jo også "bare" brug alt det, de andre har klippet af deres filthat.
Klar til fotoshoot.
Klar til aflevering
24 fantastiske headpieces er klar til at blive sendt afsted til NÜ.