DSDH

Hjemmeopgaven til KADK kom i hus

Fredag den 15. marts klokken 12 var deadline for aflevering af hjemmeopgaven til Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering - i daglig tale KADK.

Et rekord stort antal elever fra vores fire linjer (Arkitektur & Bydesign, Møbel, Rum & Produktdesign, Mode & Tekstil og Visuel Kommunikation) har søgte ind på et eller flere af KADKs Bachelorprogrammer. Underviserne på DSDH, som selv er dimittender fra en arkitekt- eller designuddannelse her i DK og i udlandet og har mange års erfaring med vejledning i hjemmeopgaver, var under hele processen med hjemmeopgaven til rådighed for eleverne med vejledning.

Hjemmeopgaven til KADK tog også i år afsæt i FNs Verdensmål og med et særligt fokus inden for de forskellige bachelorprogrammer – arkitektur, produktdesign og visuelt design. Hjemmeopgave til KADK indeholder mange elementer –  produkter,  materialeprøver og en samlet portfolio med en beskrivelse af processen. Der var meget at holde styr på, men med vejledning fra underviserne og god sparring med de kammeraterne, der også arbejdede med hjemmeopgave, så gik det hele. Alle fik afleveret til tiden.

Det var ikke alle vores elever, der søgte ind på KADK – eller som vil søge ind på en designuddannelse i det hele taget. De arbejdede i stedet med andre projekter ude på værkstederne og hyggede sig på højskolen.

Elever fra Arkitektur & Bydesign arbejdede til det sidste på deres hjemmeopgave.
Nora arbejder på sit projekt til arkitekturlinjen på KADK.
De elever på Mode & Tekstil, der ikke lavede hjemmeopgaven, arbejdede med at at re-designe folkedragten fra forskellige lande.
En farverig og fed fortolkning af folkedragten - lavet af Ylfa.
På Visuel Kommunikation arbejdede eleverne blandt andet med blæktegning.
Sille (tv.), tidligere elev på DSDH, var vendt tilbage som gæsteunderviser på Visuel Kommunikation. Azusa, underviste i japansk kalligrafi.
Eleverne fra Møbel, Rum & Produktdesign lavede støbeformer i gips.