MT

Flag til NorthSide

LVIII CODE FLAGS - det er ikke til at læse, hvis man ikke lige ved det
MT bidrog med projektet “LVIII CODE FLAGS ” til udsmykningen på NorthSide 2018. 58 flag var hejst på festivalområdet, som dannede et et hav af farver og geometriske former. Projektets mål var at undersøge flagets symbolske og historiske betydning som et stærkt visuelt kommunikationsmiddel mellem mennesker – hvad enten formålet har været at skabe sammenhold eller for at markere sig overfor en opposition. Eleverne fortolkede gamle skriftsystemer som runer og hieroglyffer samt mere krypterede kodesprog, som frimurerlogen benytter. “LVIII CODE FLAGS ” bestod derfor af mangeartede implicitte budskaber, som byggede på de mange associationer, som eleverne satte NorthSide i forbindelse; lyd, dans, sol, kærlighed mellem modsatte eller samme køn, bas, frihed og glæde.

Det begynder med et tegn ...
Derefter skal der vælges ud og måles op
Store formater kræver meget plads
Tilbage på syværksteder. Der er mange dele der skal passe sammen